Ady logo
AdyEndre Líceum Nagyvárad

Ady logo Hosszú hétvége testvériskolánkkal

2011. október 08.

Minden 21 éve kezdődött. Iskolánk, az Ady Endre Líceum, testvériskolájává vált a budakeszi Nagy Sándor József Gimnáziumnak.

Idén is, mint minden évben, októberben a budakeszis diákok látogattak meg minket egy hosszú hétvégére, mi pedig tavasszal viszonozzuk látogatásukat.

Október 7-én megérkezett Nagyváradra a budakeszi csapat Baumgartner Szilvia tanárnő vezetésével. Másnap reggel Fazakas Gábor tanár úr és a nagyváradi diákság is csatlakozott a csoporthoz, és közösen elindultunk Porolissum felé, ahol megtekinthettük a római kori castrumot. Onnan Zsibó felé vettük az irányt, ahol megcsodáltuk a gyönyörű botanikus kertet, ahol még állatokat is megfigyelhettünk. Ezután Zilahon álltunk meg, a főtéren csoportképet készítettünk, majd megtekintettük a helyet, ahol Ady is tanult. Szombat este fáradtan, de tele élményekkel érkeztünk haza, és készültünk a következő napi izgalmakra. Vasárnap reggel a Budakesziről érkezett diákok megkoszorúzták Nagysándor József nagyváradi emléktábláját, ezután pedig megtekintettük a Barokk Palotát, az Ady Múzeumot, elsétáltunk a nagyváradi várhoz, és körbejártuk azt, útban pedig megálltunk József Attila és Szacsvay Imre szobránál is. Az ebéd elfogyasztása után buszra szálltunk, és Aranyosig, az iskola menedékházáig meg sem álltunk. Az este is jó hangulatban telt, táncolással, kártyázással és nevetgéléssel.

Másnap reggel már érezni lehetett a levegőben, hogy ez a búcsúzás napja, de még mindenki arcán ott volt a mosoly, és a jókedv sem lankadt igazából. Visszatérve Nagyváradra búcsút vettünk újdonsült barátainktól, és már tervezni kezdtük a következő találkozást is.

Úgy gondolom, hogy fontos ennek a testvériskola- kapcsolatnak az ápolása, hiszen amellett, hogy évi két csodálatos hétvégét töltünk el együtt, hosszú és erős barátságok születhetnek, és születnek is, sőt, nagyon sok mindent megtanulunk egymástól, és minden kirándulás alkalmával nagyon sok új információval és élménnyel térhetünk haza.

Boros Edina – X.A.

Hosszú hétvége testvériskolánkkalHosszú hétvége testvériskolánkkal