Ady logo
AdyEndre Líceum Nagyvárad

Ady logo Felvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBAN

2011. október 15.

2011. október 15- 16., a nagyváradi Ady Endre Líceumban működő, Rákóczi Szövetség ifjúsági szervezete, tanáraink Apáti Tímea és Ardelean Klementina vezetésével, kiránduláson vett részt, amelyre meghívta a Lórándfi Zsuzsanna Református Gimnázium Rákóczis diákjait, akiket Takács Zoltán tanár úr kísért el és a Szacsvay Imre Általános Iskola tanulóit, akik Molnár Tünde tanárnő kíséretében érkeztek.
26.- án reggel izgatottan vártuk az indulást és a kisebb problémák leküzdése után útnak indultunk. Az első állomásunk Nagykárolyban volt ahol megnéztük a Károlyiak kastélyát, amely felújítás alatt áll és már körvonalazódik régi pompája, a parkban tett séta után átvonultunk a második világháborús emlékűmhöz.

Az utunkat tovább folytattuk a Nagymajtényi réten felállított emlékűmhöz, ahol rövid megemlékezést tartottunk a történelem tanáraink és az iskolánk diákjai segítségével, aztán koszorút helyeztünk el a Rákóczi szabadságharc hőseinek emlékére.

A következő állomásunk Szatmárnémeti volt ahol megtekintetünk a Vécsey- ház udvarán elhelyezett emléktáblát, miszerint itt született meg és íródott alá a szatmári béke.

A papírjaink tüzetes átvizsgálása után a szigorú határőrök végül úgy döntöttek továbbengednek bennünket és így szerencsére nem ért véget a kirándulásunk. Boldogan haladtunk tovább Sárospatak felé ahol a Rákóczi Múzeumban már vártak minket.

A Múzeum megtekintése után szálláshelyünkre indultunk a sátoraljaújhelyi Berencsi panzióba, ahol fűtött szobákkal és sok kedvességgel vártak minket az októberi hidegben. Az egész napos úton lét után felkerestünk egy helyi éttermet ahol a kezdeti sokkból magához tért személyzet kedvesen kiszolgált bennünket frissen sült pizzával és üdítő italokkal. Fáradtan tértünk vissza a panzióba. Másnap reggeli után indultunk el, az úti cél a Szlovákiai Borsi, Rákóczi fejedelem szülőháza. Némi keresgélés után megtaláltuk a kastélyt. Szívélyes fogadtatásban volt részünk, Kázmér István lelkes és érdekes idegenvezetésével. A fejedelem szobra előtt az iskolánk diákjai rövid megemlékezést tartottak, verseket szavaltak és végül koszorút helyeztek el a fejedelem emlékére és annak bizonylatául, hogy messze földről jött zarándokok jártak ott.

Kellemesen telt az idő de tovább kellett indulnunk, vissza Sárospatakra ahol a Református Kollégium könyvtárát akartuk megnézni. Ez sajnos nem sikerült, mert egy órával a zárás előtt, a múzeum nyugdíjas korú alkalmazottja már mindent bezárt és annak ellenére, hogy csoportunk fele a nagyváradi református gimnázium tanulóiból állt és kérlelték a nénit, nem sikerült megtekintenünk csak az iskola múzeumot. Egy külföldi, török csoportot vártak, melynek érkezésekor mindennek tökéletesnek kellett lenni, ezért nem nézhettük meg mi, nagyváradi diákok azt amit szerettünk volna.

Kicsit csalódottan indultunk útnak hazafelé. A kimerítő utazás után megálltunk még Debrecen főterén ahol eltöltöttünk egy kis időt, vásároltunk pár apró ajándékot az otthoniaknak és este nyolc kőrül megérkeztünk haza Nagyváradra, a parkolóba ahol szüleink már vártak.
Igazi élményekkel gazdagodtunk, számunkra új, történelem által átjárt helyeket láttunk és nagyon kellemesen eltöltöttük ezt a két napot. Mindezt köszönjük tanárainknak és a Rákóczi Szövetség támogatásának, remélve, hogy lesz még alkalmunk hasonló rendezvényeken részt venni.

Ádám Fanni

Felvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBANFelvidéki kirándulás. II. RÁKOCZI FERENC NAGYSÁGOS FEJEDELEM NYOMÁBAN